woensdag 19 augustus 2015

Spelen met Hennie

detail Hennie
detail Hennie
Hennie




Vandaag wilden we gaan experimenteren met fabric paper. Ik vind dat een mooi materiaal dat ik vooral voor boekomslagen gebruik, maar nu wilde ik wel eens kijken of je er ook meer structuur in kon krijgen.
Hennie is in dit soort gevallen altijd een grotere durfal dan ik, die begon direct met dikke proppen papier. Ik ben voorzichtig begonnen met een draad onder het papier en later  wat kartonnen letters, knopen, dunne houtjes, kantjes en bandjes e.d. Ook heb ik wat stukken papier gebruikt die ik handgeschept had en op een rubbingplate had laten drogen.
Aan verven ben ik niet toegekomen, dus dat houden jullie nog te goed. Als laatste heb ik nog wat restjes geverfde vliesofix op bruin pakpapier gestreken en dat (ook met vliesofix) op papier geplakt.
De potloodlijntjes die je op sommige plekken ziet worden veroorzaakt door het hergebruiken van  patroontekenpapier waarvan ik al kleding heb gemaakt ;-)

Het stuk van Hennie was eigenlijk bedoeld als boekomslag, maar daar was het veel te kwetsbaar voor geworden. Het is een prachtige ondergrond voor een wandhanger als ze er wat eyecatchers in maakt. Ze heeft het papier geverfd met Procion omdat dat dun genoeg is om in alle hoeken en gaten door te dringen.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk om zo te experimenteren! De resultaten van Henny zijn wat robuuster, maar wel kleurig! De jouwe zijn subtiel , maar ook mooi zeker met wat verf erop?

Beth zei

Fun experimenting Isn't it great to have a playmate?

Marlien zei

Ik zie weer een hele hoop moois voorbij komen.