woensdag 28 mei 2014

Spelen met Hennie

Mijn kant van de tafel

Hennies kant

De in marmerverf gedoopte exemplaren hangen te drogen

Mijn eindresultaten

Hennies eindresultaten

De in marmerverf gedoopt exemplaren die later pas droog waren.
Deze keer kwam Hennie op dinsdag spelen, vandaar dat ik zo vroeg al foto's kan laten zien. We hebben 'gespeeld' met metalen schijven met een gat erin. Ik heb geen idee hoe dat heet. Ring? In het Engels heet het washer, maar als ik dat door de computer laat vertalen krijg ik wasmachine ;-)
Je ziet op de foto's vanzelf wat ik bedoel.
We hebben ze op verschillende manieren bewerkt. Omwikkeld met garen, met de festonsteek geborduurd, met alcoholinkt gekleurd, in de marmerverf  gedoopt, met papier beplakt, embossingpoeder gebruikt en Hennie heeft zelfs een poging gedaan om te graveren.
We zijn heel tevreden over de resultaten.  Heel bruikbaar  b.v. in een collage. Degene die ik met draad heb gedaan wil ik nog verder gaan bewerken met kleine kraaltjes. En de andere kunnen eventueel nog verder bewerkt worden met metaaldraad en zo, maar dat doe ik pas als ik ze ergens voor ga gebruiken.
Het is wel lastig om goede washers te vinden. Zodra ze wat groter worden wordt ook het gat veel groter en dat is minder mooi.

6 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Leuke ringen of knopen om verder te verwerken ! Lekker spelen zo'n dag. groeten van liesbeth

Aart zei

Een goed idee om de ringen zo te veranderen. Ik koop ze ook weleens bij de ijzerwaren winkel om ze te laten roesten. Het personeel vindt het vaak raar als ik niet de gegalvaniseerde wil kopen, maar diegene die gaan roesten.
http://quiltaart.blogspot.nl

Janny de Roo zei

ze zijn erg leuk geworden, we gaan ze vast wel weer tegenkomen in je werk !

Jo Huijsman zei

Dit is heel erg leuk spelen.

Hannie de Beer zei

Wat een goed en fraai idee van de ringen! Ik zal eens kijken of er hier ook liggen?

Chriss-Cross zei

Wat je al niet kan maken van de simpelste voorwerpen!