woensdag 19 maart 2014

spelen met Hennie

Vandaag gaan we embellishments maken voor het werk van de vorige keer. Van klei en van speelrubber. Zoals je op bovenstaande foto kunt zien zijn mijn handen niet echt schoon gebleven vandaag. Vanmorgen zijn we eerst met zelfdrogende klei begonnen. Uitrollen en met stempels afdrukken er in maken. Daarna vormen uitsteken. Verven kan nu nog niet. Eerst moet de klei drogen.
's Middags zijn we met speelrubber aan de slag gegaan. Als je dat met de heatgun verwarmd kun je er ook stempels indrukken en als het rubber koud word blijft die afdruk erin staan.
Van de resultaten van Hennie ben ik vergeten een foto te maken, alleen van de klei is er wel een.
Een paar van mijn resultaten zie je op de ondergrond liggen. Doordat ik metalic verf heb gebruikt zijn de kleuren niet echt te zien.

Resultaten met klei van Hennie

Resultaten met klei van mij
Het werk van de vorige keer met 3 klei vormpjes en twee rubbervormen zoals ze waarschijnlijk er op komen.

2 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Was natuurlijk weer een leerzame dag ! stempels maken van rubber, op de manier zoals jullie dat deden, heb ik ook eens gedaan...ik vind het niet zo'n succes....hoop dat jullie er meer plezier aan beleven....

Hannie de Beer zei

Wat een prachtig effect met de speelrubber. Had ik nooit van gehoord, waar is dat te koop?