woensdag 15 mei 2013

KNUTSELEN MET HENNIE


Gisteren was Hennie er weer en natuurlijk ben ik weer vergeten actie foto's te maken. Van bovenstaande foto uit dit boek kregen wij onze inspiratie. We zijn begonnen met de schijfjes. Uit een dik stuk karton had Hennie rondjes gesneden en met Gesso wit gemaakt.
Ik heb de rondjes minder rond geknipt, dat vind ik leuker. Toen met Inktense krijtjes, stempels en een marker de afbeeldingen gemaakt. Ik wilde eindelijk eens echt met de Inktense krijtjes werken. Tot dusver was ik niet echt enthousiast. Nu heb ik ze eigenlijk gebruikt als blokjes waterverf, steeds met een natte penseel erover gewreven. Doordat ze watervast zijn als de verf eenmaal droog is kon ik laag over laag doen. Hieronder het resultaat van vandaag. De gezichten zijn met een marker getekend en de vogeltjes en bloemetjes zijn gestempeld. In de gezichten moet ik nog verder werken.
Hennie was al weg toen ik bedacht dat ik nog geen foto's had, dus haar werk kan ik niet laten zien.
Het was heel leuk om te doen.


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken en bedankt  voor je evt. reactie.
Fijne dag, Joke

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een leuke "portretjes"!
De krijtjes, is dat een speciaal merk? En waar kun je ze kopen?

meta zei

ziet er leuk uit!

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Prachtig om te zien wat je dat je met een eenvoudig stukje karton zoiets moois kunt maken.
Groet Thea

iene zei

heel leuk! het brengt me op nieuwe ideeën, dank voor de inspiratie.
het boek even ingekeken op amazon, ik werd er hebberig van......
groetjes
Evelyn

Catharina Maria zei

Dit vind ik erg leukom te zien en denk ook erg leuk om te maken , dank je wel voor het showen Joke !
♥RINI♥

Aart zei

Joke, ben je wel tevreden met de krijtjes?
Mooi!!
http://quiltaart.blogspot.nl