donderdag 4 april 2013

DOOSJE VROUWENSPIRITUALITEIT






Het thema van Doezz was deze maand 'Vrouwenspiritualiteit', door mij gekozen. Ik heb deze keer een doosje gemaakt.
Van een brillenkoker heb ik een reisaltaar gemaakt. De (metalen) koker heb ik bewerkt met alcoholinkt. In het deksel zit van zelf drogende klei en een uit Lourdes meegenomen hanger een decoratie en in het doosje 2 aluminium waxinebakjes die ook met alcoholinkt zijn bewerkt. Een voor een waxinelichtje en een om wierook in te branden. Een boekrol met daarop een gedicht en een zakje met daarin een snoer met evenveel kralen als er regels in het gedicht zitten, zodat je net als bij een rozenkrans waar elke kraal voor een gebed staat (voor zover ik weet, ik ben niet katholiek) bij elke kraal een regel op kunt zeggen. Degenen die mijn blog al langer volgen weten dat ik al een paar jaar Godinnen als thema heb. Deze keer heb ik gekozen voor het laatste vrouwelijke overblijfsel in de religie: Maria

6 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Wat heb je dat weer prachtig gemaakt, jouw kleurencombinaties vind ik ook alijd zo mooi op elkaar afgestemd.

Beth zei

I think that is a clever idea and I like your execution of the work and of course in colors I love.

Hannie de Beer zei

Een zeer bijzonder doosje! Ik kan me herinneren, dat ik vroeger een minidoosje, " kokertje" had met een minirozenkransje en mariabeeldje . Allemaal piepklein uit Lourdes gekregen. Maar zo mooi als dit was het bij lange na niet!
Een museumstukje is dit!

Leny Huneman zei

wat een ontroerend doosje.

christina zei

prachtige kleuren

Marrie-jette zei

Op een of andere manier had ik dit bericht gemist.
Wat een prachtig doosje is dit!