dinsdag 23 oktober 2012

QUILT IEDEREEN IS SMID VAN ZIJN EIGEN GELUK

Ik heb  weer eens  een quilt gemaakt. Nadat mijn quilt Flora afgewezen werd voor Veldhoven heb ik dat niet meer gedaan. Maar nu heb ik me er toch maar weer eens aan gewaagd. Normaal gesproken span ik mijn werk om een plaatje triplex of mdf maar het zachte van een quilt vind ik ook wel mooi. Hieronder nog wat detailfoto's. De zwarte accenten staan voor het roet en de steenkool en de donkerte van de mijngangen waar het metaal voor de smid gedolven wordt. Ik heb een lap katoen geverfd met textielverf, daarna gestempeld met een wat donkerder kleur en toen organza erover gelegd en gequilt. Een groot deel van de organza weer weggebrand met de heatgun. Met diverse materialen embellishments gemaakt en erop genaaid


12 opmerkingen:

meta zei

super mooi!

Marga zei

In één woord prachtig! wat een kunstwerk. gr.
Marga

Jeanine zei

Vuur is het zeker! Wat een mooie kleur... Een mooi kunstwerk.

Groetjes,
Jeanine

Hannie zei

Heel bijzonder Joke! Die kleuren en vormgeving,magnifiek! Ik wil het graag eens in het echt zien.

vrouw Hommel zei

Ik vind de quilt prachtig geworden, mooie titel ook!

Nienke zei

Ik vind je quilt ook prachtig alleen die witte stukjes met tekst erop geprint zou ik nog eens heroverwegen en anders misschien een kleurtje geven om ze wat subtieler te maken?

Janny de Roo zei

Ben het eigenlijk wel met Nienke eens...de tekst springt er nu wel echt bovenuit, of is dat de bedoeling...kan natuurlijk ook...!

Catharina Maria zei

Joke , ik vind dit waanzinnig mooi !
Het zijn kleuren die ik heel goed bij mij vind passen , zwart en rood .
Liefs ♥RINI♥

Beth zei

I also agree with Nienke. This is such an amazing piece but the text is distracting. If you remove the text you will have a real winner. The colors and texture are fabulous.

Anita zei

Ineen woord prachtig en ik ben het helemaal eens met je woorden.

Christina zei

ik vind het knap dat je je er weer aan hebt gewaagd. Het resultaat mag er zijn

creatie's and stuff by jenneke zei

wat bijzonder mooi ♥ zeg je bene een echte kunsternares zeg