dinsdag 23 oktober 2012

QUILT IEDEREEN IS SMID VAN ZIJN EIGEN GELUK

Ik heb  weer eens  een quilt gemaakt. Nadat mijn quilt Flora afgewezen werd voor Veldhoven heb ik dat niet meer gedaan. Maar nu heb ik me er toch maar weer eens aan gewaagd. Normaal gesproken span ik mijn werk om een plaatje triplex of mdf maar het zachte van een quilt vind ik ook wel mooi. Hieronder nog wat detailfoto's. De zwarte accenten staan voor het roet en de steenkool en de donkerte van de mijngangen waar het metaal voor de smid gedolven wordt. Ik heb een lap katoen geverfd met textielverf, daarna gestempeld met een wat donkerder kleur en toen organza erover gelegd en gequilt. Een groot deel van de organza weer weggebrand met de heatgun. Met diverse materialen embellishments gemaakt en erop genaaid


Een reactie plaatsen