zaterdag 20 oktober 2012

PAPIER RELIEF

Mijn fotoprogramma doet het weer dus ik zal nu wat foto's plaatsen die jullie nog tegoed hebben. Hier vertelde ik jullie dat ik bezig was geweest met papierreliëf en hieronder zijn de foto's van de droge resultaten.
Ik wilde uitproberen of alleen papier (zonder lijm dus) ook zou werken. Nat papier heeft de neiging erg aan elkaar te hechten, maar keukenrollen zijn natuurlijk juist bedoeld om dat niet te doen anders zou er niet veel van overblijven als je natte rommel op ruimde. Dat is dus niet echt gelukt. Alleen de rubbingplate was met alleen papier wel goed. Bij de anderen vielen de laagjes weer van elkaar. Ik heb nog geprobeerd ze met behanglijm weer aan elkaar te lijmen, maar dan is toch het strakke weg. Alleen bij het gezichtje is dat weer wel gelukt.
Hierboven een foto van de resultaten.
En hieronder iets wat niet lukte. Ik had een zelf gesneden linoleumstempel ook met laagjes papier bekleed, maar die kreeg ik er met geen mogelijkheid meer af.
Afgelopen zondag gingen we papierscheppen met de textieldames en toen heb ik met papierpulp nog een paar afdrukken op de rubbingplates gemaakt. Dat is ook heel mooi. Kijk eens hoe strak de meest rechtse is.
En dit zijn 'gewone' geschepte papiertjes. Bij de bruine heb ik papierpigment van Trapsuutjes gebruikt.
Als ondergrond had ik een plastic kanten tafelkleedje bij een aantal.



8 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Ik vind het papierscheppen altijd zo.n mooi resultaat geven, prachtig om te bekijken.

Nienke zei

Dat ziet er top uit, wil ik graag nog eens uitproberen!

Hannie zei

Leuk zeg de proeven met papier. Ik geef tijdens de opening van onze tentoonstelling in Sappemeer ook een demo met reliefpapier op de rubbingplates . Met de stempels geeft het ook een erg mooi effect.

Christina zei

Heerlijk al die proeven. Papierscheppen leren staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Maar ik moet wel zeggen dat dit soort blogs er wel voor zorgt dat dat niet zo lang meer gaat duren.

Marrie-jette zei

Prachtig vind ik die afdrukken die je gemaakt hebt!Ik wil het ook nog eens leren....zucht, er is teveel wat ik leuk vind.

Marga zei

Oh wat mooi! Dat geeft een bijzonder resultaat zeg. Ik zat zo te denken als je het linoleum insmeert met vaseline zou het dan misschien wel lukken? gr.
Marga

Janine zei

Heel erg mooi relief, en de workshop zag er ook leuk uit, dat oe geslaagd is geloof ik direct, want je bent een veelzijdige kunstenares. Bedankt ook voor je lief commentaar, groeten van Janine

Jeanine zei

Deze week nog ga ik voor de laatste maal papier scheppen dit jaar. Ga dit toch zeker eens uitproberen.

Groetjes,
Jeanine