maandag 2 juli 2012

BALLOTAGE ARNHEM

Afgelopen zaterdag heb ik op de kunstmarkt in Arnhem gestaan. Als je daar voor de eerste keer staat wordt je werk door collega kraamhouders beoordeeld en aan de hand van die beoordeling wordt besloten of je toegelaten wordt tot het bestand.
Vanmorgen kreeg ik een mail van de organisatie dat ik niet toegelaten wordt want, ik citeer:

Het algehele oordeel is dat je werk in feite te hobbyistisch is; er is geen eigen stijl, het heeft te weinig eigens. En daardoor niet geschikt voor de Kunstmarkt Arnhem.
Ik heb daarom ook besloten je niet op te nemen in mijn bestand en je niet verder voor deelname uit te nodigen.
 
Ik was er even stil van.
Toen ik met mijn buren op de markt over de beoordeling sprak waren ze ervan overtuigd dat ik toegelaten zou worden omdat mijn werk zo mooi is.
Gelukkig had ik zelf ook al besloten niet meer te gaan, er was nauwelijks publiek. Ik heb niet eens genoeg verkocht om mijn kraamhuur te betalen. Maar ik blijf het raar vinden dat mensen zoiets over mijn werk zeggen. Als er iets is wat ik vaak hoor aan de kraam is het dat mijn werk uniek is en dat ze nog nooit zoiets gezien hebben. De meeste kunstenaars beperken zich natuurlijk tot één  materiaal of één techniek en bij mij op de kraam is het een veelheid aan materialen en technieken. Wat dat betreft is er inderdaad weinig eenheid.
Gelukkig heb ik al zoveel positieve reacties gehad op mijn werk (ook van collega kunstenaars) dat ik dit niet echt serieus neem, maar leuk is het niet.
Een reactie plaatsen