donderdag 21 juni 2012

WEER AAN HET WERK


Eindelijk weer aan een groter project begonnen. Ik had me opgegeven om te exposeren in het Wevershuis en Anneke die de exposities daar verzorgd kwam zondag in Warmond even naar mijn werk kijken. Ze maakte toen de opmerking dat ze natuurlijk niet in al dat kleingoed deden (1/3 van mijn kraam wordt gebruikt voor sieraden) en daardoor realiseerde ik me dat ik alleen nog maar spullen maak voor kunstmarkten in de hoop die te verkopen, maar dat ik al heel lang niet aan een groter project heb gewerkt. Het laatste was de quilt voor Veldhoven die nog steeds onaf ligt. Dus heb ik mezelf vermanend toegesproken en een lap gepakt die gebreid en daarna gepunched is en tegen mezelf gezegd dat dit een kunstwerk moest worden geschikt om te exposeren. Samen met de spiraal die ik in deze blogpost liet zien moet het  de basis worden van een wandhanger. Maar ik ben nog met van alles aan het experimenteren. De foto is afgedrukt om Lutradur, maar de kleur (transferverf) is veel te rood. Altijd zo lastig met die verf, wat er op de stof komt is een heel andere kleur dan op het papier, want dat was echt vuil-paars.
In de 'nadenk-tijd' heb ik ook weer twee pagina's in mijn boek gemaakt. met ongeveer dezelfde vuile kleuren. Zie hieronder.

9 opmerkingen:

Beth zei

I love the texture and colors of the knitted piece. Can't wait to see where you go with it.

vrouw Hommel zei

Goed dat je weer aan een groter project gaat beginnen. Je kunt ook beide combineren.
groet

Jeanine zei

Ziet er veelbelovend uit, dat groot project. En die vuile kleuren, zo vuil vind ik ze niet.

Groetjes,
Jeanine

Christina zei

Zo af en toe een groter werk maken is toch ook leuk?! En ik moet lachen om jouw vuile paars. Nooit geweten dat dat bestond.

joke zei

Meng er maar eens bruin door, dan krijg je vuil paars.

Hannie zei

Je hebt toch goed nagedacht,want zelfs die vuile kleuren,(volgens mij zijn er geen vuile kleuren?) zien er hier goed uit! En leuk toch om weer eens een groter werk te maken.

joke zei

Jawel, ook wel leuk, maar ook eng, want dan moet het KUNST zijn. ;-)
Het is veel makkelijker om een beetje te spelen.

meta zei

Gaat je wel lukken!

Kindersieraden zei


Heel erg leuk die kleurtjes,draag helaas alleen geen enkelbadjes.Ben wel gek op armbandjes!
Kindersieraden
Kinderarmband