maandag 25 juni 2012

TASJES MAKEN

Vanmorgen eerst maar eens wat nieuwe tasjes voor de kaarten gemaakt. Ik maak die van bladzijden uit oude behangboeken. Die vouw ik dubbel en naai dan de onder- en zijkant dicht en knip er een handgreep uit. Zo heb ik kleurige tasjes die gerecycled zijn. Voor grotere dingen is het niet geschikt want ze zijn vrij stijf, maar voor kaarten is het prima. Mensen zijn altijd heel verrast als ze zo'n tasje krijgen en vinden het heel leuk.
Gisteren stond ik bij ons in Dordrecht op een kunstmarkt. Ik had er al niet veel van verwacht want hoewel Dordrecht het grootste aantal kunstenaars per bewoner schijnt te hebben is het niet direct een kunstminnende stad. Een arme stad vooral. Maar mede dankzij het slechte weer was het nu echt helemaal niks. De mensen die voorbij liepen hadden tasjes van de Action en de Kruidvat in hun handen en bleven ver bij de kramen vandaan. Ze kwamen duidelijk alleen omdat het ook koopzondag was. Ik heb 1 paar oorbellen verkocht aan de eigenaar van het Italiaanse restaurant recht tegenover mijn kraam.
Nog 1 markt, volgende week in Arnhem en dan zit het er weer op tot september. Wel nog 4 keer Place d' Ary in Dordrecht (8 en 15 juli, 5 en 12 augustus). Deze keer op een nieuwe plek: Het Groothoofd. Dat is het mooiste punt van Dordrecht waar je over 3 rivieren uitkijkt. Een van de deelnemende horecazaken is Hotel Bellevue van de beroemde kok Ad Janssen. Ik ben benieuwd wat we van hem te eten krijgen.

4 opmerkingen:

Hannie zei

Wat leuk zeg die tasjes! Er liggen hier ook nog van die behangboeken dus? En ja jammer van de de regendag gisteren! Maar hopelijk maak je goed met dat andere festijn? Ik denk om ook te komen kijken.Wanneer sta jij er?

meta zei

Leuke tasjes, Joke!

Christina zei

Dat is nog eens creatief bedacht.

Jeanine zei

Wat mooi en nuttig, deze tasjes. Ik heb hier nog een overschotje effen behangpapier liggen. Dat zou ook mooi zijn. Als ik er maak laat ik het zeker weten. Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Jeanine