dinsdag 12 juni 2012

NIEUWE BOEKOMSLAG


Afgelopen zondag was het weer textielvriendinnendag, maar het leek wel het verhaal van de 10 kleine negertjes hoe dichter de dag bij kwam, hoe meer er afvielen. Uiteindelijk bleef ik alleen met Hennie over.
Wij hebben een boekomslag gemaakt. Helaas heb ik er niet aan gedacht op de dag zelf een foto te maken dus van de boekomslag van Hennie heb ik geen foto. Maar ze heeft een heel romantische omslag gemaakt, naturel, met kantjes en een oude foto. Die van mij heb ik gisteren afgemaakt (zie foto hierboven).
Ik ben een grote bewonderaar van Kim Thittichai en ik heb een van haar technieken gebruikt voor de omslag. Krantenpapier (Arabische krant)geverfd met aquatint en dan in repen gescheurd met verdunde boekbinderslijm op een stuk katoen geplakt. Daarna geverfde vliesofix erop gestreken en de vliesofix ook gebruikt om folie en glitters vast te plakken.
De sluitkraal is van een zichtmapje dat ik met viltstift heb gekleurd, opgerold en verhit en daarna gedecoreerd met kralen en draad.
Ik ben er zelf wel tevreden over. Het materiaal voelt leerachtig, dat is ook prettig.
Het boekje gaat naar de webwinkel hiernaast.

9 opmerkingen:

cri-cri zei

ik vind het een prachtige kaft geworden ...

Jeanine zei

Mooi boekje!

Groetjes,
Jeanine

Beth zei

Wonderful bookcover

Hannie zei

Een pracht omslag is het geworden! Ik heb de berwerkingen gelezen en zag dat je het laatste vlizofix gebruikte. Blijft dat niet kwetsbaar ?

joke zei

Ik geloof het niet, het voelt glad, niet plakkerig of zo. Het geheel geeft een beetje leerachtig gevoel. Met iets scherps zal het wel beschadigen, maar dat geld ook voor de rest van de omslag.

vrouw Hommel zei

Weer een hele mooie omslag en zo leuk iedere keer die uitleg erbij.
groet

grieksegodin zei

mooi geworden Joke en fijn inderdaad van je uitleg erbij, liefs riet(je)

Corine zei

Wat ziet je blog er mooi uit Joke! Heel kleurrijk en overal is iets moois te zien en te lezen.

Christina zei

Wat een leuke techniek. En je hebt er weer wat moois van gemaakt.