woensdag 27 juni 2012

'HET' BEGINT WAT TE WORDEN

Ik heb deze week braaf aan mijn gepunchte wandhanger gewerkt. Niet dat er veel gebeurd is, er gebeurd bij mij altijd vooral in mijn hoofd van alles. Het grappige is dat ik de hele dag niet verder lijk te komen, maar 's avond als ik in bed lig krijg ik ineens een idee. De eerste keer dat het verticaal moet i.p.v. horizontaal en de volgende keer zocht ik naar 'iets' om erop te doen en kwamen toen ineens de gepunchede rondjes uit het niets op mijn netvlies. Inmiddels denk ik dat ik de definitieve vorm heb gevonden. Nu de afwerking nog. Het 'lapje' onderaan moet een klein quiltje worden en dus doorgestikt. Maar hoe?
De gestempelde figuren moeten ook nog wat verder doorgewerkt worden, de handen heb ik al met een tekst stempel bewerkt, maar de vrouwfiguur moet ook nog 'iets'.
Op de gepunchte rondjes moet ook nog iets contrasterend, letters, teksten?
In de omwikkelde pijpenragers zit een beetje oranje voor het contrast, maar er moet nog meer contrast anders wordt het saai, maar hoe.
Jullie begrijpen nu wel dat ik nog vol vragen zit, maar ik ben wel blij dat ik weer aan iets groots ben begonnen.
Ik weet al wel hoe het gaat heten: De Godin en ik.

8 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Toch zou ik er niet te veel kleur bij doen, dan wordt het weer schreeuwerig....ik vind het zo wel ingetogen....! Leuke ideeën heb je toch vaak 's nachts....(als je niet kan slapen, of er niet van KAN slapen)....!

vrouw Hommel zei

Herkenbaar, alle leuke ideeën komen 's nachts en overdag komt er dan niets uit je handen. De wandhanger wordt prachtig. Ik zou de rondjes onderaan nog wat "opleuken" met een iets ander kleurtje maar inderdaad niet te veel . Het hangt er ook vanaf wat je er echt uit zou willen laten springen.
groetjes

meta zei

Hoe groot wordt het?

meta zei

doorstikken zou je met kleine steekjes kunnen doen?

Hannie zei

"snachts komen de mooiste idëeen,door de rust waarschijnlijk?En zeker niet teveel meer kleur toevoegen. Wordt prachtig!

Beth zei

This piece has everything I love in it. The colors are wonderful, the texture is good enough to eat and the wrapped pipe cleaners add excitement. I actually thought they were pieces of Sari yarn. The felted disc just set it off. I call it perfection.

DEKAKADO zei

Waar de nacht al niet goed voor is. Spannend. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Wel zeer herkenbaar, het ontstaan van iets. Heerlijk. Groetjes, Marleen.

Christina zei

Ik zou er niet te veel meer aan doen want hij is zo al mooi.