zondag 6 november 2011

ONTBIJT

Wij hebben in ons gezin  de gewoonte (of traditie) om om de ander week op zondag met alle gezinsleden die geen andere afspraken hebben bij ons thuis te eten. Alle kinderen zijn de deur uit en zo zien we elkaar toch regelmatig. In de zomer lukt dat meestal niet omdat ik dan meestal op een kunstmarkt sta,  maar in september pakken we het weer op. Dan eten we  door Floor (mijn  DH zoals quilters dat noemen) gemaakte patat van verse aardappels en een snack. Maar soms willen de kinderen ontbijten en dan is het mijn beurt,  zoals vandaag. Vanaf vanochtend 6 uur stond ik in de keuken te bakken en om 12.30 uur zag de tafel er zo uit.
Van boven naar beneden staan er :
roerei met spek, pannenkoeken met appel, chocoladebrioche , flapjes met spinazie en feta, gewone brioche, notenbroodjes, dadel/notencake en muffins met spek en parmezaanse kaas (en gewone broodjes voor onder het roerei). Niet alle kinderen waren er vandaag, dus het was tamelijk rustig.
De tafel hebben Floor en ik dit voorjaar samen gemaakt van oude kaasplanken. Wij hebben samen 5 kinderen en met hun "aanhang" zijn we dus soms met z'n tienen (plus een baby), dat paste niet meer om de oude tafel nu wel.

2 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Wat een gezellige traditie en zo leuk dat jullie elkaar dan allemaal zien, slim ook.
Die plant op mijn blog heet grootmoedersoorbellen, tenminste dat is de nederlandse naam, een andere weet ik niet. Maar hij bloeit heel lang en is gelukkig niet zo'n "loper" in de tuin.
groetjes

Hannie zei

Een heel fijne gewoonte.Zo zie je elkaar toch regelmatig. Maar wat een lekkers heb je klaargemaakt. Is dat elke week zo? Heerlijk zeg!