maandag 7 februari 2011

Wateroplosbaar vlies

Deze week geen tijd gehad om aan vrij werk te werken. Ik had drie dagen workshops op een middelbare school en een vergadering van Textielplusvrijwilligers. Ik was begonnen aan een groot werk met wateroplosbaar vlies. Tot dusver maakte ik daar alleen heel kleine dingen mee voor op boekjes en kaarten. Zie foto
Boekje 3 levensfasen
Maar de afgelopen tijd had ik al groter gewerkt voor een werkstuk dat ik heb ingestuurd voor de expositie in Veldhoven. En nu wilde ik een echt grote maken. Dus ik heb 3 stroken wateroplosbaar vlies aan elkaar gestikt en op een zijdeschilderraam gespannen en ben begonnen.
Ik vind het altijd doodeng zo'n groot oppervlak dat gevuld moet worden dus ik ben heel benieuwd of ik er mee verder kom. Het thema is : De Nederlandse Godinnen, dus ik ben begonnen met stroken organza in de kleuren van de (8) Godinnen. Daarover goudkleurig gaas, het paars zijn de sneeuwgeverfde lapjes die ik had gemaakt. De foto is een beetje rommelig doordat je door de organza en het vlies heen kijkt. 

2 opmerkingen:

Aart zei

Het ziet er spannend uit, ik ben benieuwd hoe je verder gaat.
http://quiltaart.blogspot.com

Christina Fokkema zei

Als ik op de foto klik kan ik het goed zien hoor. Maar waarom doe je dit met wateroplosbare vlies? Je kunt ook spuitlijm gebruiken en het op een stuk stof lijmen.
Het wordt trouwens wel heel mooi